Assalamualaikum..

Monday, May 24, 2010

REUNION MUSLIMAT BUJANG











Assalamualaikum... alhamdulillah dapat bersua lagi dgn izin mu Ya Allah...kembara imu kali ini ke Pulau Pangkor..bercuti sambil mengeratkan ukhwah yg da lama terpisah...syukur Allahmdulillah pada tanggal 14,15 &16..kami dipertemukan dengan izin dariNya...kali ni berlainan sedikit hanya muslimat sahaja..yang best nye g becuti besama muslimat bujang kesemuanye..hehehe...Kami tak merancang ..tetapi hanya gerak hati kami & sahabat2 yg lain lah yg menjadikan pecutian ni best sangat2..biasa la da lama tak p becuti..hehehe...





Ana dari johor malam hari kamis bertolak ke ipoh ...sampai pagi jumaat ..tumpang rumah sahabat2 iaitu kak syakila & kak suri...coz kami akan betolak ke jeti petang jumaat tu...kebetulan menunggu sahabat2 yang lain sampai..kak azhani, kak yinah, kak yati ...Kebetulan pagi jumaat tu tak tau nak buat ape kak Aisah ajak ana jalan2 p bank di ipoh...emm lama jugak tak p jalan2...tersasa rindu pulak setelah setahun lebih meninggalkan bandar ipoh yg penuh sejarah silam ni..hehehe...



pada pukul 5.00 kami betolak dari ipoh ke lumut..mengambil masa 1 1/2 jam jugak lah..alhamdulillah sesampai nye disana dapat tiket ...kol 7.30 baru feri betolak..sempat jugak beli belah ape2 yg patot...Best dalam pejalanan siap ambil pic kat atas bot..terasa tenang & hilang semua kekusutan dalam otak ni...kol 8.30 da sampai..kami terus cek in kt Suria Beach Resort...& malam tak de wat pe kami 5 oarng ni p makan kat tepi laut dkt ngn resort..ramai jugak org disitu..rupe2 nye diorang seronok tgk nelayan menangkap ikan...waduh!!..besarnye ikan sotong yg mereka dapat...



Keesokan paginye...awal2 bagun pas solat ..& besiap2 nak p pekan nye..nak cari makan tuk BBQ malam tu...kami mengambil ven pergi ke pekan sambil sarapan & membeli ikan..waduh dapat gak ikan kembong, sotong, udang & ikan pari..semuanye rm 50..waduh banyak betol...ye la nak makan 11 orang kena le banyak2..hehehe..dalam kesibukan itu Allah menguji kami dgn salah seorang sahabat ana kehilangan Hp...ala sian nye...nak wat macam mana bukan rezeki dia..may be ada hikmah disebalik semua ini..emm kami perlu berhati2..emm akak tu redo je la..pas tu kami p sewa moto..mak ronda2 pulau & p rumah sedara kak azhani kat pulau tu ...emm best jalan2 di sana...sambil makan laksa pualu..hehe..first time makan laksa tu..sedap oo...pas tu kami g kota belanda & kol 12 p hantar moto & balik ke resort...

pada petangnye..lima lagi sahabat selamat sampai...kami beristirehat , jalan2 mengelilingi pulau pangkor & membuat persiapan utuk BBQ malam ni di tepi pantai
time BBQ paling best ..semua sahabat berkerjasama...ada yati & wan jagung koner..ada dapur huru hara...mana taknye kelengkapan memasak tak de...so kami kembali ke zaman batu..hehehe...semua kena buat sendiri..."nak cari kayu..nak cari kayu.."(ungkapan dari labi-do re mi)...alhamdulillah semua bejalan ngan lancar..& time makan pun tiba...apa lagi jom sentap..hehehe..sotong, udang, ikan pari & ikan kembung menjadi santapan kami..pehh...sedap...siap cicah budu & air asam mak chor...hehehe

lepas sesi makan..kami memulakn sesi ta'aruf ..mengenali sahabt2 yg dah lama tepisah...Ya Allah betapa kau mendengar suara hati kami...kami bersyukur kepada mu menemukan kami kembali dalam 1 suasana yg barokah...amin..kak suri, kak kila, etika, kak huda, siti zu, kak nyah, kak yinah, kak wan & kak aisah...kami bagi kan adik beradik...maklumlah sudah lama tidak ketemu...banyak cerita dari hati ingin diluahkan..tepat jam 12 malam..kami berangkat pulang ke syele...apa lagi..time to sleep..hehehe

Pada pukul 5.00 kami siap bagun & sempat solat bejemaah..& membaca al-mathurat...membuat pesiapan diri ....pukul 7.30 kami keluar syele...utuk memulakan trip...ambil gambo, ronda2 pulau & snokeling..yg best nye masa time snokeling..maklumlah first time...hehe..redah je..subhanallah..cantik sungguh ciptaan tuhan yg agung....berbagai spesis ikan & semuanye jinak belaka...sampai ana sendiri terleka..dihanyut ombak..nasib tak lemas..hehehe...sampai di 1 pualu kami berhenti & berehat selama 3 jam...apa lagi sesi memotong kek & makn...& berenag ala2 atelit negara...hehehe..sukur sangat2...dapat teagkan fikiran..yg kusut....Subhanallah ...lagi sekali kami tekejut ..kami dinampakn dgan segompolan awan yg membentuk nama Allah...terasa kami dekat pada mu Ya Allah....seronk sangat kami time tu...hanya Allah yg tau apa yg ada dalam hati masing2...tepat pukul 11 kami balik ke syele..membuat pesiapan tuk mengemas, megosongkan bilik...

tepat jam 12.00 kami chek out...sempat gak mengira baget & menunggu ven datang...naik2 je frei terus terlena dibuai mimpi..sedo2 je dah de kat jeti...apa2 pun..cuti ini yg paling menyeronokan...& mendapat banyak pengajaran bagi kami semua....


KEMBARA II KE ZONE UTARA


HARI KELUARGA II ZONE UTARA

Assalamualaikum...pada tanggal (16-18/4/2010) ..ana kembara ke zone utara ...dari johor ke taipeng...menyatukan balik ukhwah yangg sudah setahun tidak ketemu...niatku ingin mencari secebis ilmu dari sahabat2...alhamdulillah disambut baik dari sahabat2 yang lain...ku besyukur kepada allah ...memberi ku kekuatan & semangat ukhwah itu..ibadah & pejuangan mu kusambut...terasa diri diisi dengan ilmu & iman...(pengisian rohani)...



http://www.iisolution.org/

Pejumpaan ini adalah untuk mempekenalkan II kepada ahli2 baru...sekali mengadakan hari keluarga II di Zone Utara...di Taman Tasek Taipeng..II Solution sebuah syarikat yang merupakan syarikat milik penuh bumiputera. II Solution merupakan sebuah badan perniagaan yang berdaftar di Suruhanjaya Pendaftaran Perniagaan.

II Solution didaftarkan pada 10hb. Mac 2007 di Kuala Lumpur. Aktiviti utama perniagaan ini ialah Perkhidmatan dan Pengurusan Latihan dan Motivasi, Menjual Komputer dan Alat Telekomunikasi dan Makan dan Minuman. II Solution juga terlibat dalam penganjuran event, konsert, majlis keramaian dan fasilitator.Agak lambat jugak ku memasukan dalam blohg ini..disebabkan kekangan kerja...(senyum)...allah yang mengerakan segala2 nye..otak , hati & fizikal...Thank Allah...


SESI TA'AKRUF ii

Seronok ...tak boleh nak cakap lah..mula2 ..sesi takruf mempekenalkan ahli-ahli II...alamak rupe2 nye ramai gak ukhtie2 & akhi2 yang ana baru kenal ..yang best nye dulu 1 Politeknik Ungku Omar...terasa semangat PUO tu ada lagi...ana yang adik2 terasa dihargai..coz kami yang paling muda ..(senyum)...Selepas habis sesi ta'aruf ..sesi tayangan slide show II...pas tu begerak ke Taman Tasek Taipeng untuk memulakan aktiviti kami..(makan, main, santai)



AKTIVITI KREATIVE BELON HADIAH ...sape la dapat baby chair tu???

Pukul 5.00 program selesai...muslimat bujang pakat2 p ziarah zoo Taipeng... nak ziarah kawan2 yang ada di dalam...(sebyum)..seronok betol first time masuk zoo taipeng...dah macam kanak2 ribena pulak..(senyum)...hari berikutnye p ziarah adik2 di PUO..kebetulan adik2 ade program kemah ibadah..sambil2 tu kenal2 dengan adik2 exco kamsis yg baru & ahli ULi....malam ahad terus begerak balik ke johor....walaupun hanya 2 hari macam2 benda ana dapat...insyaallah merapatkan ukhwah kami sesama sineor & junior yg baru2...moga ukhwah ini bekekalan insyaallah amin...


sesi fotograf ii ..sape yg tak de ni?? melawat zoo taipeng....

TAUTAN HATI

Related Posts with Thumbnails