Assalamualaikum..

Friday, March 16, 2012

Teman (TAUTAN HATI)



Teman, aku ingin…
Aku ingin kita seperi Abu Bakar al-Siddiq,
Persahabatan dijalinkan kerna al-Khaliq,
Harta dikorbankan bukan sedikit,
Cintakan kebenaran, sanggup bersakit.


Serta tawakal Ibrahim mulia,
Ketika meninggalkan insan tercinta,
Di bumi tandus tanpa bicara,
Meyakini Allah sebagai Penjaga.


Aku impikan antara kita seorang Umar,
Berdiri takala tunduknya manusia,
Bersuara takala diamnya mereka,
Menggerunkan musuh durjana.


Serta senyuman Syed al-Qutb,
Ketika berhadapan dengan tali maut,
Akidah mantap tidak terrenggut,
Roh dakwahnya tidak surut.


Aku ingin kita seteguh Ibnu Zubbair,
Menahan panahan Hajjaj dengan rela,
Bersama si ibu tua,
Lantas syahid, rohnya ke syurga.


Marilah kita menyemai benih Hassan al-Banna,
Fikirannya jernih, menggegar dunia,
Merelakan tubuhnya dimamah peluru,
Demi menegakkan kalam Allah & Rasul.


Aku cintakan pemuda Giffari,
Menentang kezaliman walaupun diancam,
Moga kan lahir lagi di abad ini,
Jiwa jitu pemuda yang tak penah suram.


Aku ingin kita sepe,aaf Yusuf,
Tetap mencintai saudaranya,
Walaupun dihumban ke perigi tua,
Terpisah dari ayahnda bertahun lamanya.


Aku ingin pusara kita harum mewangi,
Bagai haruman pusara Masyitah,
Semerbak Kasturi


Aku ingin persahabatan indah ini,
Bias menjadi syafaat,
Di Mahkamah Mahsyar nanti…


moga kekal hingga ke syurga.. amin ya rabb T__T( rindu sahabat )

No comments:

Post a Comment

Selamat membaca.. sebarang cadangan / penambah baikan serta comment anda sila sertakan dibawah dengan hati yang ikhlas na.. tq

TAUTAN HATI

Related Posts with Thumbnails